Άλλοι δύο σταθμοί διοδίων στην Αν. Μακεδονία – Θράκη

σταθμοί διοδίων 001

Άλλοι δύο σταθμοί διοδίων θα εγκατασταθούν στην Εγνατία στην Περιφέρεια Αν. Μακεδονίας – Θράκης, σύμφωνα με Κοινή Υπουργική Απόφαση. Εκτός λοιπόν από αυτούς της Μουσθένης και του Ίασμου, θα δημιουργηθούν άλλοι δύο σταθμοί στη Μέστη και στον περιμετρικό της Καβάλας.

Σύμφωνα, λοιπόν, με την κοινή υπουργική απόφαση των υπουργών Υποδομών, κ. Μιχάλη Χρυσοχοϊδη και Οικονομικών, κ. Γκίκα Χαρδούβελη, χωροθετούνται οι 13+5 σταθμοί διοδίων της Εγνατίας στους οποίους οι οδηγοί θα καταβάλουν διόδια, σε συγκεκριμένα οδικά τμήματα και με συγκεκριμένες περιοχές χρέωσης.

Αυτοί έχουν ως εξής:

-Μουσθένη (μεταξύ Μουσθένης – Ελευθερούπολης) με περιοχή χρέωσης Στρυμόνας – Αγίου Ανδρέα, μήκους 42 χλμ.

-Καβάλα (μεταξύ Αγίου Σύλλα – Άσπρων Χωμάτων) με περιοχή χρέωσης Αγ. Ανδρέας  - Χρυσούπολη, μήκους 40 χλμ που ορίζεται να λειτουργήσει την 1η Ιανουαρίου 2016.

-Ίασμος (μεταξύ Βαφαίικων – Ιάσμου) με περιοχή χρέωσης Χρυσούπολη – Ανατολική Κομοτηνή, μήκους 70 χλμ.

-Μεστή (μεταξύ ΒΙΠΕ Κομοτηνής – Μεστής) με περιοχή χρέωσης Ανατολική Κομοτηνή -Αρδάνιο, μήκους 90 χλμ, που ορίζεται να λειτουργήσει την 1η Νοεμβρίου 2015.

 

- Τύρια (μεταξύ Νεοχωρίου – Σελλών)

- Παμβώτιδα (μεταξύ Παμβώτιδας – Αράχθου)

- Μαλακάσι (μεταξύ Ανήλιου – Παναγιάς)

- Βενέτικο (μεταξύ Παναγιάς – Βενέτικου)

- Πολύμυλος (μεταξύ Κοζάνης – Βεροίας)

- Μάλγαρα (μεταξύ Μαλγάρων – Αξιού)

- Θεσσαλονίκη (μεταξύ Ιωνίας – Ευκαρπίας)

- Ανάληψη (μεταξύ Λαγκαδά – Προφήτη)

- Ασπροβάλτα (μεταξύ Ασπροβάλτας – Κερδυλίων)

 

Επίσης, ορίζονται χωροθετούνται οι σταθμοί διοδίων σε πέντε κάθετους άξονες. «Μέχρι τη λειτουργία των νέων σταθμών διοδίων και τη χρέωση των νέων τμημάτων της παρούσας, παραμένουν σε λειτουργία οι υπάρχοντες σταθμοί διοδίων» αναφέρεται στο κείμενο της απόφασης. Το ύψος των διοδίων, η ακριβής τιμή των οποίων θα πρέπει να οριστεί με νέα υπουργική απόφαση, μπορεί να φτάσει για τα ΙΧ ανά χιλιόμετρα στην τιμή χρέωσης «που επιβάλλεται στα τμήματα των αυτοκινητόδρομων της χώρας που είναι σε καθεστώς Σύμβασης Παραχώρησης. Η προσαρμογή αυτή μπορεί να γίνει από τον ενδεχόμενο παραχωρησιούχο, άλλως θα ακολουθείται η μέχρι σήμερα διαδικασία. Σε κάθε περίπτωση η χρέωση για τα ελαφρά οχήματα κατηγορίας 2 δεν μπορεί να είναι μικρότερη των 0,03€ ανά χιλιόμετρο, στρογγυλοποιούμενη στον αμέσως μεγαλύτερο ακέραιο» σημειώνεται. Όπως αναφέρεται, η χρέωση των υπολοίπων κατηγοριών οχημάτων θα υπολογίζεται με βάση την τιμή χρέωσης της κατηγορίας 2 επί έναν συντελεστή, ο οποίος ορίζεται σε 0,7 για την κατηγορία οχημάτων 1, σε 2,5 για την κατηγορία οχημάτων 3 και σε 3,5 για την κατηγορία οχημάτων 4. «Tο ολοκληρωμένο αναλογικό σύστημα διοδίων στην Εγνατία Οδό θα εγκατασταθεί σταδιακά εντός του έτους 2017. Σε πρώτη φάση οι σταθμοί διοδίων που αντιστοιχούν στις περιαστικές περιοχές Θεσσαλονίκης, Καβάλας και Ιωαννίνων θα λειτουργήσουν με ειδικό σύστημα αναλογικής χρέωσης (rebate), μέθοδος με την οποία η χρέωση των οχημάτων που διαθέτουν πομποδέκτη θα γίνεται απολύτως αναλογικά και οι χρήστες αυτοί θα χρεώνονται μόνο για την απόσταση που διανύουν» σημειώνεται στην απόφαση. Τα διόδια επιβάλλονται «για την αποπληρωμή των δαπανών κατασκευής, τη λειτουργία, τη συντήρηση, τη βελτίωση και την επέκταση του αυτοκινητοδρόμου» καταλήγει η απόφαση.

Both comments and pings are currently closed.

Comments are closed.

.....