Ανακοίνωση του Τομεακού Συμβουλίου Έβρου της ΚΝΕ:Τα σχολεία άνοιξαν με εντολή της κυβέρνησης για να κλείσουν δήθεν με ευθύνη των μαθητών

Όσο κι αν θέλουν η Υπουργός και η κυβέρνηση να κάνουν το άσπρο-μαύρο, να διατυμπανίζουν πως “όλα πάνε καλά” και “είναι όλα υπό έλεγχο”, η πραγματικότητα που οι ίδιοι έφτιαξαν τους διαψεύδει!
Τα άνοιξε – κλείσε των σχολείων χωρίς μέτρα προστασίας επιβεβαιώνουν ότι η “ασφαλής” μόρφωση είναι κόστος για την κυβέρνηση. Έτσι τα σχολεία άνοιξαν όπως ακριβώς έκλεισαν, πετώντας το μπαλάκι της ατομικής ευθύνης σε μαθητές και καθηγητές, με τα self-test σε αυτήν την περίπτωση ως μέτρο, ύστερα φυσικά από τις μάσκες ”αλεξίπτωτα”, τα αντισηπτικά και τα ανοιχτά παράθυρα στις τάξεις των 30 μαθητών.

Βγάζει μάτια η ευθύνη τους
Οι μαθητές και οι εκπαιδευτικοί δεν πρόλαβαν καλά καλά να γυρίσουν στο φυσικό τους περιβάλλον και από την πρώτη στιγμή αποδείχτηκε τι σημαίνει το κατά τα αλλά ”ασφαλές” άνοιγμα, όπως μας καθησύχαζε η κυβέρνηση. Στην Αλεξανδρούπολη έχουν ήδη κλείσει δεκάδες τμήματα. Ίδια είναι η κατάσταση σε Ορεστιάδα και Διδυμότειχο.

Ούτε λόγος για ουσιαστικά μέτρα
Τα ουσιαστικά μέτρα που η κυβέρνηση αρνείται να πάρει, δηλαδή τα λογικά και δίκαια αιτήματα που κινητοποίησαν τους μαθητές, όπως δωρεάν, συχνά και μαζικά τεστ με ευθύνη του ΕΟΔΥ, πρόσληψη του αναγκαίου προσωπικού καθαριότητας για απολύμανση των σχολείων, δημιουργία υποδομών και άμεση αξιοποίηση κτιρίων του Δήμου ώστε να είναι δυνατή η αραίωση των μαθητών στις τάξεις, είναι τα ελάχιστα ουσιαστικά μέτρα για ανοιχτά και ασφαλή σχολεία.

Θέλουν τους μαθητές ΡΟΜΠΟΤ
Σαν να μην έφταναν αυτά, το υπουργείο Παιδείας επιμένει φέτος να γίνουν κανονικά οι εξετάσεις και μάλιστα με Τράπεζα Θεμάτων στην Α’ Λυκείου. Αναγκάζει τους υποψήφιους των Πανελλαδικών να εξεταστούν με τον “κόφτη” της Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής, που αποκλείει χιλιάδες μαθητές από την πρόσβαση στα Πανεπιστήμια.
Οι μαθητές δεν είναι ούτε “εξεταστικά” ρομπότ ούτε πειραματόζωα! Έχουν ανάγκη να επιστρέψουν στα σχολεία τους με ασφάλεια, για να συνεχιστεί η εκπαιδευτική διαδικασία, να περάσουν χρόνο με τους συμμαθητές τους, να βρεθούν στον φυσικό τους χώρο. Τα μορφωτικά κενά που έχουν δημιουργηθεί μετά από τόσους μήνες κλειστών σχολείων και της τηλεκπαίδευσης που “σερνόταν”, δεν αντιμετωπίζονται με “σχολεία- εξεταστικά κέντρα”.

Ρεαλισμός δεν είναι να κάτσουμε στ’ αυγά μας, είναι να παλέψουμε τα δικαιώματά μας
Το να παίζουν με την υγεία και τη μόρφωση των μαθητών δεν είναι ρεαλιστικός τρόπος αντιμετώπισης της πανδημίας, όπως λέει η κυβέρνηση. Κανείς να μη συμβιβαστεί μ’ αυτό! Μέσα σε λίγους μήνες βρήκαν 2 εκατ. ευρώ για τη Cisco και το Webex, τώρα για τα self-tests. Αφήνονται άνθρωποι χωρίς ΜΕΘ για να θησαυρίζουν οι ιδιωτικές κλινικές, αντί να τις επιτάξουν.
Το να μην ανοίξουν τα σχολεία και να παραμείνουν οι μαθητές έγκλειστοι, μακριά από τα σχολεία τους δεν είναι λύση! Οι μαθητές έχουν ανάγκη να βρίσκονται στα σχολεία τους, να μορφώνονται, να μαθαίνουν, να περνούν χρόνο με την παρέα τους με δεδομένη την ασφάλεια για αυτούς και τις οικογένειές τους. Λόγω της εξέλιξης της επιστήμης και της τεχνολογίας υπάρχουν σήμερα όλες οι δυνατότητες για να γίνει αυτό!
Καλούμε τους μαθητές, μαζί με τους γονείς και τους εκπαιδευτικούς να πάρουν την κατάσταση στα χέρια τους! Μέσα από τους συλλόγους και την Ένωση Γονέων, τα 5μελη και τα 15μελη συμβούλια και τους συλλόγους εκπαιδευτικών, να οργανώσουν ακόμη πιο αποφασιστικά και δυναμικά τον αγώνα τους για το δικαίωμά τους στη μόρφωση και την προστασία της υγείας τους.